kontakt: m a a r e c @ w p . p l ( po usunięciu spacji)
W związku z licznymi pytaniami, głównie o Chorwację, campingi, opłaty, ubezpieczenia, holowanie itd 🙂 zostawiam tu mój numer telefonu :
Polecam kontakt, najlepiej jednak po zapoznaniu się z podstawowymi sprawami dotyczącymi wyjazdu 🙂
Nasza rodzinka…
Naszą przygodę z caravaningiem rozpoczęliśmy we wrześniu 2011 roku – kiedy to zakupiliśmy naszą 1 przyczepę – „Angielkę” z 1995 – Sterling Europa o długości zabudowy 500cm (6,6m z dyszlem). Pierwszy wyjazd zaliczyliśmy na majówkę w 2012 roku do Miłkowa obok Karpacza. Już miesiąc później wybraliśmy się na pierwszy daleki wyjazd do Chorwacji (w wolnym czasie opiszę go na blogu). Przez cały sezon 2012 i 2013 spędziliśmy w naszym mobilnym domku prawie 100 nocy, zarówno w Polsce jak i za granicą, przejeżdżając ponad 10.000km.
Pierwszą przyczepę kupuje się przeważnie na próbę, aby sprawdzić jak to będzie, czego nam potrzeba, jaki układ wnętrza pasuje no i czy w ogóle taki sposób na wyjazdy nam pasuje.
Jako, że zakochaliśmy się w tym sposobie podróżowania, ustaliliśmy nasze wymagania odnośnie sprzętu i odłożyliśmy trochę gotówki to w lutym 2014 przyszła pora na zmianę przyczepy na 10 lat młodszą, z dużą lodówką, markizą i innymi udogodnieniami… Wybór padł na Tabbert Da Vinci 450 TD z 2005 roku.
Ired to Wy? Oj chyba nie. Ale Ford C-max /motor?/ moze być. Ja mam Focusa Mk2 2.0TDCi kombi.
Pozdrawiam
nie to nie Ired, ale maarec z k.pl…
Pozdrawiam 🙂
P.S. sam Ci tego forda polecałem 🙂
Witam, prosze o info, czy znaja Panstwo procedure sprowadzenia przyczepy kempingowej z Anglii za pomoca auta na polskich numerach??? Bardzo prosze o informacje zwrotna, sprawa jest pilna, a pomoc baaardzo potrzebna. Pozdrawiam-
Witam. Nie znam dokładnych zasad, ale z mojej wiedzy wynika, że nie wolno tak holować przyczepy. W Wielkiej Brytanii nie rejestruje się przyczep a jedynie przekłada się na czas holowania – tablice rejestracyjne z samochodu. Taka przyczepa nie ma więc dowodu rejestracyjnego, ubezpieczenia i ważnych tablic rej. Metodą na legalny transport jest wynajęcie lawety (mając bardzo konkretny samochód ze względu na duże dmc lawety), lub wynajęcie autolawety – po sprawdzeniu wymiarów i wag. Jest też trzecia metoda – zakup tablicy rejestracyjnej wraz z ubezpieczeniem – w Niemczech – lub przez Internet.
więcej informacji – na pewno znajdziesz na http://www.forum.karawaning.pl
Witam, sorki ze tutaj truje ale Twoj Tabbert to coś co właśnie znalazłem i waham się czy się zdecydować. Powiedz czy jesteś zadowolony z nabytku . Jeśli miałbyś ciut czasu to może udałoby się spichnac i porozmawiać? Ja przez 8 lat ujezdzalem LMC Munsterland lecz definitywnie czas na zmianę. Jeżdżę dość dużo z przyczepka wiec nie chce nabywać zbyt pochopnie.