browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Camping Termál w Bükfürdő

Posted by on 23 września 2016

Na granicę Chorwacko-Węgierską docieramy o godzinie 12.50, przed nami 20 minut przerwy w kolejce do wjazdu, okazaniu paszportów. Tym razem straż graniczna zaglądała też do wnętrza przyczepy.

Przed nami ostatnie 148 kilometrów. Na autostradzie wieje, a my się nigdzie nie śpieszymy, spokojnie 90kmh. Po przejechaniu krótkiego odcinka (ok 20km) po autostradzie wracamy  na nasze „ulubione” Węgierskie drogi lokalne. To tutaj tak jak w PL trwa wyścig ciężarówek, żniwa owocują zmasowanym atakiem traktorzystów, a do kompletu drogowcy robią kilka  remontów. na których stoimy łącznie kilkanaście minut. Pocieszające jest to, że nowe odcinki dróg widać co kawałek, nie długo będą przejezdne, nie wykluczone, że za 2-3 lata trasa przez Węgry do Chorwacji trafi na stałe do naszego planu.

Na camping w BUKFURDO docieramy kilka minut po godzinie 15, mamy szczęście bo po wymianie obsługi na młodszą są tu realne szanse porozumieć się po angielsku. Udaje nam się nawet dogadać na start, że chcemy zaparkować obok naszych znajomych, którzy są tutaj znanymi stałymi gośćmi. Na samo ich nazwisko obsługa podaje nam numer parceli 🙂 i mapkę z zaznaczonym dojazdem.

Na campingu zmiany tylko na plus, w miejscu gdzie były miejsca nieparcelowane wytyczono piękne nowe i duże parcele ze wszystkimi mediami, przejazdy są utwardzone, lecz niestety dość wąskie. Szybko odnajdujemy znajomych, naszą nową parcelę i parkujemy.

Mamy dobre tempo, za 5 godzin mecz Polska – Portugalia, walka o półfinał Euro 2016. Korzystam z anteny sąsiada, rozstawiam się obok i błyskawicznie na podstawie jego ustawień ja też łapę sygnał. Dzięki szybkiej akcji z anteną, możemy jeszcze skorzystać z basenów zewnętrznych wliczonych w cenę pobytu.

Wynik meczu niestety nie jest pozytywny, lecz postawa piłkarzy i kibiców daje nadzieje na przyszłość. Przyjemnie było oglądać naszych piłkarzy na wczasach, zabranie zestawu do TV sat było genialnym pomysłem.

Drugiego dnia z rana pakujemy się do odjazdu, jednak ostatecznie zmieniamy zdanie, damy jeszcze szansę pobawić się dzieciakom w basenach zewnętrznych i pod wieczór w wewnętrznych (tańszy bilet). Przy okazji załapiemy się na langosza z sosem czosnkowym, którego będąc tutaj raz na kilka lat nie można sobie odpuścić.

Ostatnie wspólne popołudnie na tych wczasach spędzamy na spacerze po BUK, zjadamy smaczny obiad w miejscowej restauracji i szykujemy się do drogi powrotnej.

Camping ma wiele plusów, jest tu cicho, czysto i spokojnie. Baseny zewnętrzne mają kilka fajnych atrakcji (4 różne zjeżdżalnie, baseny termalne, brodziki dla dzieci).

Na basenach wewnętrznych czas się trochę zatrzymał, widać że projektowano je kilkadziesiąt lat wcześniej i niektóre urządzenia są już wysłużone. Wszystko nadrabiają 3 zjeżdżalnie (2 na pontonach jedna bez), gdzie spokojnie można zmęczyć dzieciaki, nie ma kolejek więc non-stop biegają po schodach aby ponownie zjechać.

Camping ma jeden bardzo poważny minus, spotkałem tutaj najbardziej śmierdzący punkt zrzutu WC chem podczas naszych 5 sezonów wyjazdów z przyczepą. Czerwona kartka dla obsługi i  częściowo projektanta.

Warto nadmienić, że cała miejscowość zamiera tuż po godzinie 18-tej. Działają tylko restauracje. Wybraliśmy się na spacer właśnie o tej godzinie i okazało się, że sklepiki (głównie z ubraniami, sprzętem sportowym) zamykają się tak jak i całe kąpielisko, dziwne trochę ale widocznie takie mają zwyczaje.

Pobyt nie jest tani, wraz z 2 godzinnym wieczornym wejściem na basen dla mnie i Leo za 2 noce płacimy 407zł

Oczywiście zawitamy tu ponownie, znowu jako przystanek w podróży na południe

4 Responses to Camping Termál w Bükfürdő

1. Marcin81

Witaj Marku. Powiedz kiedy byliście w Buk? Nie korzystaliście ze zniżki na ACSI? Na 2017r. zniżka obowiązuje do 02.07.

• marek

Witaj.
      w Buk-u byliśmy od 30.06 po południu do 02.07 – wyjazd ok 9 rano. W katalogu ACSI nie widzę tego campingu, być może masz nowy katalog 2017. Być może pomyliłeś campingi i piszesz o campingu Romantik w Buk, który faktycznie ma zniżkę do 2 lipca, ale to nie jest camping połączony z basenami, jest tańszy i stajemy na nim wracając z Chorwacji jeżeli chcemy się tylko przespać. Nie mniej jednak nie wiedziałem o tej zniżce, a dzięki Tobie już wiem i na pewno kiedyś oszczędzę kilka zł.

Pozdrawiam
      Marek

• Marcin81

Witam
        Dzięki za odpowiedź. Masz racje pomyliłem kempingi. W takim razie chcąc skorzystać z basenów nie ma sensu tam jechać, bo cenowo wyjdzie bardzo podobnie płacąc oddzielnie za kemping i wejście na baseny.
        Pozdrawiam

• marek

zgadza się, na camping Termal fajnie mieć kartę CCI, która daje tam fajny rabat, doceniają tam też stałych klientów, ja zawsze płacę dużo więcej od kolegi Bartosza, który bywa tam przynajmniej 5 razy w roku.